Μοναχός με κομποσχοίνι

Όπως κάθε κρίση, ειδικά οι παγκόσμιες, και αυτή η κορωναίικη είναι μια ευκαιρία. …και δεν πρέπει να την αφήσουμε να πάει χαμένη. Κάθε πιστός πρέπει να δοκιμάσει την πίστη του στην… πίστη του, όποια κι αν είναι αυτή. Χριστιανοί, ορθόδοξοι, καθολικοί, προτεστάντες, εβραίοι, μωαμεθανοί, ινδουιστές, άθεοι, αντίχριστοι και… φυσικά αυτοί που πιστεύουν στο χρήμα, που είναι και οι περισσότεροι παγκοσμίως και στην Ελλάδα. Δεν έχω στατιστικές μελέτες που να το αποδεικνύουν, βέβαια, αλλά είναι μια υπολογισμένη εκτίμηση (calculated assesment). Άλωστε, για τέτοιου είδους έρευνα χρειάζεται μεγάλο χρηματικό κεφάλαιο και δεν ενδιαφέρεται σχεδόν κανείς να μάθει τα αποτελέσματά της.

Ας δούμε κάποια ενδιαφέροντα στοιχεία για τους πιστούς της Ορθόδοξης Χριστιανικής πίστης, στην κρίση του γιου.

Κλείσαν οι εκκλησιές

Οι εκκλησίες έκλεισαν με αποφάσεις δυο αρμοδίων φορέων με διαφορετικές αιτιολογήσεις που οδηγούν στο ίδιο αποτέλεσμα.

Η κυβέρνηση έκλεισε τις εκκλησίες, μετά από ασφυκτική πολιτική πίεση των αντιχρίστων και αθέων, που, για να μην κολλήσουν οι άθεοι τον γιο και τελειώσει η ζωή τους τόσο νωρίς, απαιτούσαν να μην κοινωνούν οι πιστοί από το κοινό Ποτήριο, που κατά την άποψή τους θα πολλαπλασίαζε την μετάδοση της νόσου. Σ’ αυτήν την ομάδα πίεσης, συμμετείχε ξεκάθαρα και χωρίς να κρύβεται ο επικεφαλής της επιστημονικής επιτροπής υγείας. Η κυβέρνηση δεν είχε πολλά περιθώρια επιλογής, εκτός αν…

Η ΔΙΣ της Εκκλησίας της Ελλάδας έκλεισε τις εκκλησίες, μετά από την πίεση της κυβέρνησης, αλλά μόνο για το λόγο του λεγόμενου “συγχρωτισμού” μέσα στους ναούς (το συνωστισμό, για όσους δεν κατάλαβαν), διαχωρίζοντας τη θέση της για το θέμα της μεταδοτικότητας ασθενειών μέσω της Θείας Κοινωνίας ως μη ζήτημα.

Μετά από αυτόν τον τραγέλαφο, προκύπτουν πιθανά ερωτήματα από αφελείς και αδαείς πιστούς, όπως:

  1. Τα σουπερμάρκετ γιατί δεν κλείσαν εντελώς, αφού και εκεί συνωστίζεται κόσμος κάθε μέρα από το πρωί ως το βράδυ;
  1. Αν τα σουπερμάρκετ μένουν ανοιχτά με περιορισμούς στο συνωστισμό, για να μην λείψει η τροφή και πεθάνουν οι πιστοί, γιατί δεν μένουν και οι εκκλησίες ανοιχτές με περιορισμούς στο συνωστισμό, για να μην μείνουν οι πιστοί χωρίς την αναγκαία πνευματική τροφή, τη Θεία Κοινωνία;

Αυτά τα ερωτήματα τα γνώριζε πολύ καλά η ΔΙΣ, αλλά επέλεξε να ακολουθήσει την τακτική την κώφευσης (τον “κινέζο”, για όσους δεν κατάλαβαν, ή αλλιώς “σφυρίζω αδιάφορα”). Άραγε σε ποιον κριτή θα απαντήσουν “δεν αρνήθηκα τη Θεία Κοινωνία στο ποίμνιό μου”, ή “δεν μπορούσα να κάνω αλλιώς”; Ποιος κρίνει τους επισκόπους; Ποιος κρίνει τους πάντες; Στον Κριτή των πάντων θα απαντούσαν έτσι; Αστειευόμαστε; Πόσο άπιστοι μπορεί να είναι τέλος πάντων;

Και προτού αρχίσει οποιοσδήποτε να με κατηγορεί ως υποκριτή, επειδή δήθεν κρίνω ή κατακρίνω και μάλιστα ολάκερους επισκόπους, ενώ την ίδια στιγμή παραδέχομαι μόνο έναν Κριτή, ας ακούσουμε τι έχει να πει ο κορυφαίος συνταγματολόγος Πέτρος Σαμαράς, σε πολύ πρόσφατο άρθρο του:

Πρέπει εν τέλει να γίνει κατανοητό από όλους τους πιστούς χριστιανούς Έλληνες πολίτες, ότι αυτός είναι ο πραγματικός λόγος που έχουν λυσσάξει, όσοι ωρύονται να αφαιρεθεί η εισαγωγική φράση του Ελληνικού Συντάγματος από το Σύνταγμα. Ας το εξηγήσουμε με απλό τρόπο για να το καταλάβουν και όσοι δεν το καταλαβαίνουν.

Όταν λέει “Εις το όνομα της…”, δεν βγαίνει συντακτικό νόημα. Μια πρόταση χρειάζεται αυτόν τον μπούσουλα για να μην παρανοηθεί: υποκείμενο – ρήμα – αντικείμενο. Εκτός αν εννοούνται αυτονόητα. Συνεπώς, ο συντάκτης του Συντάγματος που το… συντάσσει, λέει:

  • (υποκείμενο) Εγώ ο συντάκτης, ο Πρόεδρος της Βουλής
  • (ρήμα) Συντάσσω
  • (αντικείμενο) Το παρακάτω κείμενο
  • “Εις το όνομα” Κάτω από τη σκέπη, γονατίζοντας σε ένδειξη υποτέλειας στον ανώτερό μου και εξουσιαστή μου
  • “της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος” Της Ανωτέρας Δυνάμεως της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας, όπως καθορίζεται από το Σύμβολο της Πίστεώς της και τις Γραφές και τις Παραδόσεις της.

Είναι, δηλαδή, το Σύνταγμα στην υποτέλεια του Θεού της Ορθόδοξης Χριστιανικής πίστης. Κάθε τι που γράφεται μέσα στο Σύνταγμα, πρέπει να έχει την έγκριση αυτού στον οποίο ο συντάκτης δηλώνει υποτέλεια.

Ας μην το κρύβουμε άλλο πλέον. Η Ελλάδα, τουλάχιστον στα χαρτιά, είναι ένα θεοκρατούμενο πολιτειακό καθεστώς. Και ο εκπρόσωπος του Θεού στην Ελλάδα είναι η Εκκλησία της Ελλάδος και τα όργανά της.

Η Εκκλησία της Ελλάδος μπορεί να πει και να κάνει ότι θέλει και κανείς δεν μπορεί να της δώσει εντολές, μόνο παραινέσεις και αιτήσεις. Κάθε νόμος που επιβάλλει οτιδήποτε, στο οποίο η Εκκλησία της Ελλάδος δηλώνει ότι διαφωνεί, είναι αντισυνταγματικός.

Δηλαδή, αν, για παράδειγμα, η ΔΙΣ της Εκκλησίας της Ελλάδας εκδώσει απόφαση που να καθορίζει τον τρόπο με τον οποίο θα γίνουν οι ακολουθίες της Μεγάλης Εβδομάδας, πώς θα κινηθούν οι πιστοί, ποιες αποστάσεις θα κρατάνε, πώς και πότε θα κοινωνήσουν κτλ., η απόφαση έχει ισχύ νόμου του κράτους που δεν μπορεί να αναιρεθεί με άλλο νόμο, εκτός από συνταγματική αναθεώρηση που να αφαιρεί την εισαγωγική φράση του Συντάγματος.

Παρακαλώ, κάντε μια ολιγόλεπτη παύση στην ανάγνωση για να χωνέψετε τα προηγούμενα, γιατί τα επόμενα ίσως να μην μπορέσετε να τα αντέξετε.


Με ένα σμπάρο… και Θεία Κοινωνία και στερέωση της πίστης και επιστημονική συμβολή στη μάχη κατά της πανδημίας

Ο λαοφιλής και κατά τα άλλα σεβαστός καθηγητής Τσιόδρας συμβούλεψε την απαγόρευση της Θείας Μετάληψης στους πιστούς Χριστιανούς. Από τις απαντήσεις του σε δημοσιογραφικές ερωτήσεις παρατηρούμε την βαθιά του πίστη στην διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία και τις δημοσιευμένες επιστημονικές έρευνες, ειδικά στο θέμα της χρήσης μάσκας.

Ας μου συγχωρηθεί η τόλμη να τον αποκαλέσω ως αποκλειστικά υπεύθυνο για την τεράστια ταραχή που προκάλεσε στους Έλληνες (τουλάχιστον) πολίτες, για το ποια είναι η ενδεδειγμένη τακτική χρήσης μάσκας και για ποιο λόγο. Την ίδια στιγμή που πρότεινε την μη χρήση μάσκας από τους πολίτες που δεν έχουν κολλήσει το γιο, παρότρυνε όλους να συμπεριφέρονται σαν να έχουν κολλήσει το γιο. Τι δεν καταλαβαίνεις;…

Και ακόμα δεν έχει ζητήσει δημόσια συγνώμη, επικαλούμενος ότι όλοι οι άλλοι δεν κατάλαβαν, ενώ ο ίδιος ήταν τρυφερά σαφής με την κατώτερη νοημοσύνη μας.

Άραγε, γνωρίζει κανείς από τους επιστήμονες την ύπαρξη δημοσιευμένης επιστημονικής έρευνας ή διεθνούς επιστημονικής βιβλιογραφίας για τη μεταδοτικότητα ασθενειών μέσω της Θείας Κοινωνίας της Ορθόδοξης Χριστιανικής Εκκλησίας;

Αν δεν υπάρχει κάτι τέτοιο, με ποια επιστημονική εγκυρότητα και ποια επιστημονική τεκμηρίωση αντιτίθενται οι επιστήμονες στις δημοσιευμένες εμπειρίες ορθοδόξων ιερέων και πατέρων της Εκκλησίας για την μη μεταδοτικότητα της Θείας Κοινωνίας από επιστημονικά τεκμηριωμένα μολυσματικούς ασθενείς;

Όμως ας μην αφήνουμε ένα τέτοιο κενό και δυσαπάντητο ερώτημα και ας βοηθήσουμε την διεθνή επιστημονική κοινότητα να το κλείσει. Ας δώσουμε στους επιστήμονες αυτό που δεν μπορούν να πάρουν μόνοι τους χωρίς να παρακάμψουν τους αυστηρούς κανόνες βιοηθικής πάνω στην επιστημονική έρευνα.

Κάνω μια πρόταση που, λογικά, θα πρέπει να καλοδεχτούν και να χειροκροτήσουν όλοι, επιστήμονες και πιστοί.

  • Να οργανωθεί και να ξεκινήσει άμεσα μια επιστημονική έρευνα από τους καλύτερους επιστήμονες υγείας που θα επιλέξει η επιτροπή υγείας του υπουργείου, με τη συμμετοχή και επιστημόνων που θα προτείνει η Εκκλησία της Ελλάδος, με αντικείμενο έρευνας τη “μεταδοτικότητα ασθενειών και ιδίως του Covid-19 μέσω της Θείας Κοινωνίας”.
  • Να δημιουργηθεί άμεσα το πρωτόκολλο έρευνας.
  • Να δοθεί η δυνατότητα σε Έλληνες πολίτες, που είναι Ορθόδοξοι χριστιανοί να συμμετάσχουν ως πειραματικά αντικείμενα της έρευνας, εκούσια και προαιρετικά.
  • Να δοθεί πρόσβαση στα αναλυτικά στοιχεία της έρευνας στη διεθνή επιστημονική κοινότητα.

Δεν μπορώ να φανταστώ ποιος θα έφερνε αντίρρηση στην πρόταση αυτή και για ποιους λόγους.

Για να είμαι ειλικρινής και ακριβής, μπορώ να φανταστώ, αλλά θα προτιμούσα να πολεμήσω τη φαντασία μου και να αφήσω όποιον έχει αντίρρηση να αποκαλυφθεί ελεύθερα με μια προϋπόθεση: Εξηγώντας τους λόγους.

Σχετικές Αναρτήσεις

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *