Νομίζω πως ήρθε η ώρα να αποδώσουμε τα χρεωστούμενα στον κυρ Σωτήρη, χωρίς εμμονές, φοβίες και ενδοιασμούς.

Μετά από την τεράστια συμβολή του στην κατατρομοκράτηση των ανθρώπων, την γελοιοποίηση της ιατρικής κοινότητας, τον δόλιο εξευτελισμό της ορθόδοξης χριστιανικής πίστης και την παναίσχυντη επίδειξη δουλικότητας στο πολιτικό κατεστημένο εις βάρος της επιστημονικής υπευθυνότητας, ας πάρει ο καθένας αυτό που του αναλογεί, όσο αυτό είναι εφικτό, φυσικά…

Αρχικά φαίνεται δύσκολο να εξηγήσεις όλα όσα κρύβονται και τον τρόπο που συνδέονται δηλώσεις και γεγονότα. Μετά από πάνω από δυο μήνες παρακολούθησης της επικαιρότητας της λεγόμενης πανδημίας, η βεβαιότητα του “στραβού δρόμου” ισχυροποιείται, έστω ενστικτωδώς.

Ο κυρ Σωτήρης “αγιοποιήθηκε” από τα τηλεοπτικά κανάλια και δημοσιογράφους, ως ο πλέον αξιόπιστος επιστήμονας που τα λεγόμενά του δεν επιδέχονται απολύτως καμία αμφισβήτηση. Όλα τα κανάλια, όλοι οι δημοσιογράφοι, χωρίς εξαίρεση συμφωνούν. Όποιος, αν ποτέ τολμήσει, διασύρεται ως γελοίος και ανεύθυνος. Δηλαδή, διάγνωση καραμπινάτης TINA (There Is No Alternative). Οι υποψίες οφείλουν να ζεσταθούν!

Γιατί υπάρχει ο κυρ Σωτήρης στην καθημερινή μας ενημέρωση για τον γιο; Σε μια πολεμική κατάσταση, όπως μας την παρουσίασαν επισήμως και εμμέσως, γίνεται ενημέρωση του πληθυσμού από τους διαχειριστές της κρίσης. Οι επαγγελματίες του χώρου γνωρίζουν ότι η ενημέρωση, ο τρόπος και το περιεχόμενο της ενημέρωσης, η σκηνική παρουσία, όλα παίζουν κάποιο ρόλο στο αποτέλεσμα. Δηλαδή, αν θέλεις το καλύτερο αποτέλεσμα, ή αν θέλεις να έχεις το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα, χρησιμοποιείς εκπαιδευμένους ή έμπειρους στην ενημέρωση, όχι απαραίτητα στο αντικείμενο. Η τοποθέτηση ενός γιατρού στην ενημέρωση, χωρίς ικανότητες στην ενημέρωση φέρει πολύ κίνδυνο να προκαλέσει ανεπιθύμητα αποτελέσματα, έως καταστροφικά, όπως και έγινε.

Μια πολεμική ενημέρωση οφείλει να εμπνέει τους ακροατές στο σθένος, την ανδρεία και την αντοχή στις κακουχίες παντός είδους. Είναι αδιανόητο να μην συγκρατείς τα συναισθήματά σου και να αφήνεις να εννοηθεί ότι είσαι συγκλονισμένος μέχρι δακρύων, είτε είναι αλήθεια, είτε προσποιείσαι τον συγκινημένο. Ο “στρατιώτης” σου θα δει ότι ο “στρατηγός” έχει χάσει κάθε ελπίδα νίκης και θα λυγίσει, ή και θα πανικοβληθεί. Αμέσως θα προκληθεί έμμεσο “μήνυμα υποχώρησης και ο σώσον εαυτόν σωθείτω” , προκαλώντας αίσθημα αναξιοπιστίας προς τους “σωτήρες”. Και όταν οι “σωτήρες” βλέπουν τα αποτελέσματα, σχίζουν τα ιμάτιά τους και κατηγορούν τους πολίτες για εγκληματική ανευθυνότητα. Και αντί να συνέλθουν, αυξάνουν τους περιορισμούς σε πνεύμα εκδίκησης και τιμωρίας για την “ανυπακοή”.

Μια “πολεμική” ή και ειρηνική σοβαρή ενημέρωση για τον σχεδιασμό μιας μεγάλης και δύσκολης επιχείρισης, πρέπει να είναι πρώτα από όλα ΣΑΦΗΣ. Πάρε για παράδειγμα τις μάσκες, που τράβηξαν πρώτα την προσοχή. Στην ίδια πρόταση ο κυρ Σωτήρης έδωσε δυο αλληλοσυγκρουόμενες οδηγίες και έσπειρε τον κακό χαμό για το θέμα, με αποκλειστικά δική του ευθύνη. “Μόνο όσοι έχουν κολλήσει γιο θα φοράνε μάσκα, οι άλλοι δεν θα φοράνε, θα συμπεριφέρονται σαν να είναι φορείς του γιου”. Αν κάποιος βγάζει λογικό συμπέρασμα, ας το εξηγήσει επιτέλους!! Για περισσότερα τέτοια, διαβάστε “Η παράνοια του γιου (τα 20 πράγματα που κατάλαβα)

Αυτές οι ασάφειες και αντιφάσεις, εκτός της άμεσης σύγχυσης των ακροατών, προκαλούν και σοβαρή απαξίωση της ιατρικής επιστήμης και μειώνουν την αξιοπιστία της, όση είχε απομείνει, τέλος πάντων… Αν και δεν είμαστε καρδιογνώστες, ούτε διαβάζουμε τις σκέψεις των άλλων, έχουμε μεγάλη βεβαιότητα ότι ο κυρ Σωτήρης γνώριζε και γνωρίζει την αντιεπιστημονικότητα στα όσα έλεγε και λέει. Είναι σχεδόν βέβαιο ότι έχει επιλέξει να το κάνει για κάποια σκοπιμότητα. Δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τον ακριβή λόγο, ενώ η καχυποψία δεν μπορεί να σβήσει αν δεν δώσει ο ίδιος εξηγήσεις. Πρώτα από όλα στους συναδέλφους του, αλλά δημόσια, ώστε να μην συμπαρασύρει η μήνη των πολιτών και εκείνους, όταν θα αποκαλυφθούν και γίνουν κατανοητά τα παιχνίδια πίσω από τις πλάτες τους.

Πώς είναι δυνατόν να ζητάς αποτελέσματα ερευνών για τον συγκεκριμένο γιο, ώστε να δεχτείς να χορηγήσεις πλάσμα από αναρρωμένους πρώην ασθενείς, ενώ δεν ζητάς μελέτες για να διασπείρεις την αντίληψη για την θεωρούμενη μεταδοτικότητα του γιου από τις επιφάνειες και τα δαχτυλικά αποτυπώματα; Δείξε μας μια μελέτη ή έρευνα που να επιβεβαιώνει με σιγουριά την μετάδοση του γιου από το άγγιγμα των χεριών. Στην ουσία, υπάρχει “πιθανότητα μετάδοσης” αν τοποθετήσω το γιο στο ανώτερο αναπνευστικό σύστημα ή στο αίμα.

ΔΕΝ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΓΑΝΤΙΑ!!

Τα γάντια δεν βλάπτουν, αλλά δεν χρειάζονται. Βεβαίως, είναι απαραίτητα σε όσους δεν γνωρίζουν πώς να προστατευτούν από τον γιο, με τα κοινά μέτρα προσωπικής υγιεινής, που θα έπρεπε ΟΛΟΙ να γνωρίζουν από την νηπιακή τους ηλικία, όπως και όταν τα χέρια τους έχουν αμυχές ή εκδορές. Είναι κατανοητό ότι κάποιοι άνθρωποι δεν έχουν μάθει βιωματικά, ή επιλέγουν να αδιαφορούν για τα βασικά μέτρα προσωπικής υγιεινής. Αυτοί και μόνον αυτοί χρειάζονται εγκλεισμό στα σπίτια τους και απαγόρευση κυκλοφορίας. Όλοι οι υπόλοιποι πολίτες θα μπορούσαν να κυκλοφορούν κανονικά εξ αρχής, τηρώντας προσωπική υγιεινή και φορώντας μάσκα.

Μάσκα;

Πού να την βρουν και πόσες να αγοράσουν; Το κράτος-φροντίδα, σύμφωνα με το Σύνταγμα της χώρας, φροντίζει για την υγεία των πολιτών, αλλά δεν μπορεί να το κάνει αν όλος ο εξοπλισμός και υλικά υγείας είναι εισαγόμενος. Χωρίς επάρκεια και αυτάρκεια σε υγειονομικό εξοπλισμό, δεν μπορεί η χώρα να θεωρηθεί ότι εφαρμόζει το Σύνταγμά της. Δηλαδή, αν μας κόψει την καλημέρα η Κίνα, ή άλλη χώρα που μας τροφοδοτεί, τι θα κάνουμε; Δεν είχαμε ούτε ένα εργοστάσιο να παράγει μάσκες ή αντισηπτικά. Υποθέτω ότι ήταν πολιτική επιλογή. Αναρωτιέμαι αν, έστω και τώρα, οι θιασώτες της θα συνεχίσουν να τη θεωρούν σοβαρή και υπεύθυνη πολιτική επιλογή.

Πόσο κοστίζει μια μάσκα; Πόσες χρειάζεται μια οικογένεια για μια μέρα; Πόσα χρήματα απαιτούνται για ένα μήνα; Ποιος θα επωμιστεί το κόστος; Αν το κράτος υποχρεώσει τους πολίτες σε χρήση μάσκας, λογικά (με τη λογική του Θεωρείου) θα πρέπει το κράτος να αναλάβει και το κόστος και την επάρκεια. Αν κάποιος δυσκολεύεται να βρει τον επιούσιο και μετράει τα ευρώ σε λεπτά και όχι εικοσάρικα ή πενηντάρικα, θα τον κάνουμε πειραματόζωο να δούμε τι θα γίνει; Κάτι σαν τη γερμανική αντίληψη της αλληλεγγύης, δηλαδή…

Τα μαθηματικά μοντέλα

Ο κυρ Σωτήρης είναι ο “άνθρωπος της καρδιάς μας” και μας έμαθε και νέες λέξεις. Μάθαμε την ιχνηλάτηση, τον συγχρωτισμό και τα… αξιόπιστα μαθηματικά μοντέλα. Σαν κουτός που μοιάζω στα μάτια του κυρ Σωτήρη, να κάνω μιαν ερώτηση. Αν τα μοντέλα του κυρ Σωτήρη είναι τόσο αξιόπιστα και έχουν σώσει χιλιάδες ανθρώπους από τον θάνατο με τις προβλέψεις τους, γιατί δεν τα δίνει σε όλους να σωθούνε περισσότεροι; Επίσης, γιατί να μην τα δημοσιοποιήσει και παραχωρήσει στη διεθνή επιστημονική και μη κοινότητα, ώστε να μπορέσουν κάποιοι άλλοι να τα βελτιώσουν, ή να τα χρησιμοποιήσουν με διαφορετικό τρόπο, για το καλό της ανθρωπότητας, το “κοινό καλό”, όπως λέμε;

Είναι ηθικό να κρατάει την πατέντα ο κυρ Σωτήρης και να μην σώζει την ανθρωπότητα; Ή μήπως υπάρχει κάποιο μικρό ενδεχόμενο να αποδειχτούν τα μοντέλα γελοία και γίνει κανένας ρεζίλι στους επιστήμονες;

Για να πω την αλήθεια, η αίσθηση που έχω για τα μέτρα πρόληψης και τον τρόπο που εφαρμόζονται από την κυβέρνηση, είναι σαν να γίνεται εφαρμογή παράλογα αυστηρών μέτρων, ενώ θα μπορούσαμε να έχουμε αντίστοιχα αποτελέσματα με διαφορετικά μέτρα, ηπιότερης μορφής. Βλέπουμε την μέθοδο “πονάει χέρι, κόβει κεφάλι”(ή και κάποια άλλη από ξένη παροιμία, που δεν την θυμάμαι καλά, με την τίγρη που τη διώχνεις με το ραβδί).

Επίσης, άλλη μια αίσθηση που μου θυμίζει είναι σαν να έχεις βάλει κάποιους ανόητους, αμόρφωτους, άξεστους, γελοίους ανθρώπους να χειραγωγήσουν μια ομάδα έξυπνων, μορφωμένων, ευγενικών, αξιοπρεπών ανθρώπων, όπου οι ανόητοι έχουν όπλα, σπαθιά, μαστίγια και οι άλλοι τίποτα. Η ανοησία προκαλεί τους σοβαρούς και μορφωμένους να απαξιώσουν τους δυνάστες τους και να τους γελοιοποιούν με κάθε ευκαιρία. Οι δε δυνάστες εξεγείρονται για την ανυπακοή και γίνονται πιο χυδαίοι και πιο βίαιοι.

Η Εκκλησία είναι υπό διωγμό;

Η στάση του κυρ Σωτήρη είναι απολύτως παράδοξη και ανεξήγητη. Από τη μία προκρίνει και συναινεί στην πεποίθηση ότι η Θεία Κοινωνία μπορεί να μεταδώσει το γιο της πανδημίας, από την άλλη δεν παρουσιάζει καμία έρευνα για το θέμα, παρά αφήνει μια αυθαίρετη δήθεν αυτονόητη εντύπωση γι’ αυτό. Ενώ… υπάρχει επιστημονική έρευνα, δεν την αναφέρει και δεν εξηγεί το λόγο. Μετά, πηγαίνει και ψάλλει στην εκκλησία, δηλώνοντας “φίλος της ψαλτικής τέχνης“, ενώ δεν λέει κουβέντα για το περιεχόμενο των ψαλμών και των τροπαρίων που ψάλλει και αν τα πιστεύει ή όχι. Στην Ορθόδοξη Χριστιανική Παράδοση, η Εκκλησία θεωρεί υποχρεωτικό ο ψάλτης να είναι πιστός χριστιανός και μάλιστα παράδειγμα προς μίμηση. Είναι αδιανόητο ένας πιστός χριστιανός να “μυξοκλαίει” για το θάνατο, όταν αυτό που διαφοροποιεί τους χριστιανούς από τις γνωστές θρησκείες είναι η απουσία του φόβου του θανάτου. Ποιος επέτρεψε σε έναν άχριστο, δύσπιστο να εξασκεί το χόμπυ του στον ιερό χώρο του ναού και να είναι βασικό στέλεχος της ακολουθίας;

Την ώρα που ο κυρ Σωτήρης μας διαβεβαιώνει ότι δεν υπάρχει απολύτως κανένα φάρμακο για το γιο της πανδημίας και άλλοι σώφρονες γιατροί δηλώνουν ότι “προσεύχονται” για την θετική έκβαση της πανδημίας, δηλαδή όταν έχει χαθεί κάθε ελπίδα από ανθρώπους, τότε απαγορεύουμε την επίκληση στο Θεό. Οι πρόγονοί μας έκαναν λιτανείες και εκτενείς παρακλήσεις σε περιπτώσεις πανδημίας!! Και γιορτάζουμε τα θαύματα από τέτοιες περιπτώσεις, όπως του Αγίου Χαραλάμπη και του Αγίου Γερασίμου. Αν αυτό δεν είναι το άκρως άωτον της ανθρώπινης ανοησίας, τότε ποιο μπορεί να είναι;

Τα δεδομένα της πανδημίας

Ο κυρ Σωτήρης, σαν ειδικός στην ενημέρωση και την διαχείριση πανδημίας σε μια χώρα, θεώρησε ότι πρέπει να μας ανακοινώνει τα νεότερα στοιχεία της με κάποιους αριθμούς. Υπάρχουν πολλοί αριθμοί για σχετικά στοιχεία που θα μπορούσε ένας επιστήμονας να ανακοινώνει, τόσα που θα χρειαζόταν ώρες να τα διαβάσει. Είναι αυτονόητο ότι πρέπει να γίνει κάποιου τύπου διαλογή, ώστε η ενημέρωση να είναι σύντομη αλλά και χρήσιμη. Η χρησιμότητα εξαρτάται από τον σκοπό που θέλεις να πετύχεις. Φαίνεται πως ο κυρ Σωτήρης διάλεξε ότι ήταν πιο τρομακτικό γαι να προκαλέσει όσο περισσότερο τρόμο μπορούσε και τα έλεγε με τον κατάλληλο τρόπο.

Ποια δεδομένα μου έλειψαν;

  • Πόσοι άνθρωποι σε ευάλωτες ομάδες ήρθαν σε επαφή με επιβεβαιωμένα κρούσματα και δεν κόλλησαν;
  • Πόσοι άνθρωποι σε ευάλωτες ομάδες κόλλησαν και δεν νόσησαν;
  • Πόσοι άνθρωποι σε ευάλωτες ομάδες νόσησαν και ανέρρωσαν;
  • Πόσοι άνθρωποι είναι πιθανά κρούσματα και έχουν ελεγχθεί με τεστ, παραμένοντας στο σπίτι;
  • Πόσοι άνθρωποι είναι πιθανά κρούσματα και δεν έχουν ελεγχθεί με τεστ, παραμένοντας στο σπίτι;
  • Πόσες μάσκες είναι διαθέσιμες στα φαρμακεία (αφού οι αποθήκες τους είναι ελεγχόμενες);

Ποιος είναι υπεύθυνος για την λήψη μέτρων προστασίας στην εργασία;

Αυτή είναι μια ερώτηση SOS για όσους ασχολούνται με την Υγεία και Ασφάλεια στην Εργασία. Αυτοί ξέρουν την απάντηση. Άραγε, ο κυρ Σωτήρης ξέρει την απάντηση; Μήπως η Υ.Α.Ε. δεν συγκαταλέγεται στα αγαπημένα χόμπυ του;

  • Πόσο ρόλο έπαιξε η εγκαθιδρυμένη δομή και οργάνωση του κράτους για την πρόληψη της υγείας των εργαζομένων, στην αντιμετώπιση της πανδημίας;
  • Υπήρχε κάποιος οργανισμός ή επιχείριση στην Ελλάδα που είχε συμπεριλάβει μια μεταδιδόμενη ασθένεια στην εκτίμηση κινδύνου, που όλες οι επιχειρήσεις οφείλουν να έχουν και να επικαιροποιούν;
  • Μετά από δύο μήνες πανδημίας πόσες επιχειρήσεις ή οργανισμοί έκαναν επικαιροποίηση της εκτίμησης κινδύνου με πρόβλεψη για μεταδιδόμενες ασθένειες;
  • Οι εταιρίες που διαθέτουν τηλεφωνική εξυπηρέτηση, ή τηλεφωνική ενόχληση για πόσο διάστημα συνέχισαν να εργάζονται σε κανονικό “συγχρωτισμό”;

Η “επόμενη μέρα”

Ο κυρ Σωτήρης έχει πείσει τους πάντες, ή τουλάχιστον όσους μιλάνε στα ΜΜΕ, ότι έχουμε καταφέρει μια μεγάλη επιτυχία. Αυτή η επιτυχία είναι η παράταση ζωής ανθρώπων που ανήκουν σε ευάλωτες ομάδες για μερικούς μήνες ακόμη, αφού αν κάποιος από αυτούς νοσούσε, πιθανότατα δεν θα άντεχε. Αυτό είναι σωστό. Αλλά δεν είναι σπουδαίο, από την πλευρά του τρόπου που το καταφέραμε. Το να μείνουν όλοι στα σπίτια και να μην εργάζεται κανείς, μπορεί να το σκεφτεί και ένα μικρό παιδί ή έφηβος σαν λύση. Θα ήταν σπουδαίο αν είχαμε καταφέρει το ίδιο, χωρίς τη διάλυση της οικονομίας της χώρας, μικρών και μεγάλων εμπορικών και τουριστικών επιχειρήσεων. Εκτός από όσους δημόσιους υπάλληλους έμειναν σπίτι, οι ιδιωτικοί υπάλληλοι, οι επιχειρηματίες και σχεδόν όλη η πιάτσα κατεδαφίστηκε. Σε αυτούς περιλαμβάνονται και οι “σχεδόν άνεργοι”, με μαύρη εργασία χωρίς εργατική προστασία, αλλά με πραγματική οικονομική ανάγκη (αλλιώς δεν θα κατέφευγαν στη μαύρη…).

Τώρα που έχει γίνει κατανοητή η οποιαδήποτε χρησιμότητα της μάσκας, όπως και η απουσία τεκμηρίωσης της χρήσης γαντιών, μπορούμε να πούμε ότι ο κυρ Σωτήρης πρέπει τουλάχιστον να κρυφτεί και να μην ξαναεμφανιστεί σαν ο “εθνικός μας γιατρούλης”.

Όσο για το τι πραγματικά χρειάζεται για την ανάπτυξη ανοσίας του πληθυσμού στο γιο, πρέπει οι αρμόδιοι να μας εξηγήσουν

  • Τι θέλουν να πετύχουν και ποια από τα νέα μέτρα συμβάλλουν σ’ αυτό;
  • Τι ποσοστό ανοσίας υπάρχει στον πληθυσμό αυτήν τη στιγμή;
  • Τι έχει γίνει για να βρεθεί το πραγματικό εύρος ανοσίας στους κατοίκους;
  • Με ποιο ποσό βάσης ανοσίας έγιναν οι σχεδιασμοί της σταδιακής άρσης περιορισμών;
  • Έχουν ληφθεί υπόψη οι οδηγίες του ΠΟΥ για την πανδημία;
  • Αν δεν υπήρχε ο ΠΟΥ, τι θα έκαναν οι αρμόδιοι, τι διαφορετικά μέτρα θα έπαιρναν, ή τι σχέδια θα άλλαζαν;

Τι πρέπει να γίνει;

Αν ρωτάτε εμένα, θα έλεγα αυτά τα απλά:

  1. Όλοι όσοι ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και όσοι φοβούνται μήπως κολλήσουν το γιο, να φοράνε μάσκα, όταν έρχονται σε φυσική επαφή ή κοινωνία με άλλους και να τηρούν κανόνες κοινής υγιεινής.
  1. Όλοι οι υπόλοιποι θα επανέρχονταν στην κανονική ζωή τους ή εργασία για μία εβδομάδα, αποκλειστικά στον τόπο που βρίσκονται τώρα.
  1. Καμία μετακίνηση σε άλλο τόπο για επίσκεψη, εκτός του λόγου της φύσεως του επαγγέλματος και εκτάκτου ανάγκης.
  1. Για όσο χρόνο οι διαθεσιμότητα κλινών ΜΕΘ παραμένοι κάτω του 50 % του συνόλου πανελλαδικά, θα ανανεώνεται η συνέχιση εργασίας.
  1. Γενικευμένη μέτρηση ανοσίας με τα υπάρχοντα τεστ, για γενική εκτίμηση και μελέτη.

Με αυτό θα καταφέρναμε:

  • Σε 20 ημέρες θα είχε αποκτήσει ανοσία όλος ο πληθυσμός.
  • Οι ευπαθείς ομάδες θα προστατεύονταν στον ίδιο βαθμό που θα πετύχαινε οποιαδήποτε άλλη μέθοδος.
  • Όσοι ήταν ταραγμένοι ή τρομοκρατημένοι ή σε σύγχυση θα ηρεμούσαν και θα είχαν την προστασία που θα επέλεγαν για τον εαυτό τους.
  • Όσοι νοσούσαν θα είχαν τη δυνατότητα φροντίδας.

Αλλά τι ξέρω εγώ; Δεν έχω αρκετά πτυχία…

Σχετικές Αναρτήσεις

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *